
A 2023-ban elfogadott EU rendelet szerint 2035-től nem hozhatók forgalomba belső égésű motorral ellátott új személygépjárművek és kisteherautók. Mindezt a EU 2050-es klímasemlegességi célok elérése érdekében a Fit for 55%! égisze alatt vezette be. Az EU CO2 kibocsátásának ötödét a közúti közlekedés adja. Közben egyre nyilvánvalóbb, hogy bár az elektromos autók hasznos élettartamuk alatt kedvezőbb kibocsátásokat mutatnak (a felhasználás helyére jellemző energiamixnek megfelelően), de pl. az akkumulátorok előállításának környezeti hatásai jelentősek.
A 2024-től hatályos új elem és akkumulátor rendelet erre igyekszik választ adni azzal, hogy teljes életciklus-elemzésre és karbonlábnyom nyilatkozatra kötelezi a gyártókat. A fentiekhez jön még Trump elnök 25%-os védővámja, ami érzékenyen érinti az európai autógyártást és Kína növekvő részesedése az elektromobilitás terén, miközben Kína épp szigorítja az akkumulátorokra vonatkozó biztonsági előírásokat, feladva ezzel a leckét a technológiai cégeknek. Az e-mobilitás kérdése nem is lehetne időszerűbb és megosztóbb.
Az IPAR NAPJAI – HUNGEXPO Nemzetközi szakkiállítás keretében megrendezett KÖVET Klubon szakértőkkel járjuk körbe a fenti témákat kerekasztal-beszélgetés formájában.
Felkért beszélgetőtársak:
- Pataki Gábor, Elektrifikacio.hu és a ZoldKvota.hu alapítója
- Csonka Bálint, BME Közlekedéstechnológiai és Közlekedésgazdasági Tanszék
- Kárpáti András, elnök, Jövő Mobilitása Szövetség
Időpont: 2025. május 15. 13:00-15:00
Helyszín: HUNGEXPO Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központ, A1 Galéria, A101-es terem
Regisztráció: https://forms.gle/FsMmvvx93nCHsNzu9
Jöjjön el, legyen tájékozott a témában!
FONTOS: A Hungexpóra való ingyenes belépéshez külön kell regisztrálni: https://eregistrator.hu/ereg/link.php?lid=K004583EEC03
Az Ipar Napjai kiállításon az A pavilon 109H-es standján várjuk látogatóinkat, jelen leszünk munkatársainkkal, találkozzunk!








